måndag 9 juli 2012

Äntligen :-)

Så fantastiskt skönt!
Första dagen på semestern!
Sällan har jag längtat så efter ledighet som nu.
Ledigheten känns så välbehövlig på så många plan.
Tid och utrymme till allt möjligt. Att "vara". Landa och ladda. Tid till vila och återhämtning.

Något annat som också känns fantastiskt skönt är att halsen äntligen känns bra och jag har fått träna :-) Så som jag längtat. Det kändes så bra att få dra på mig träningskläderna och bege mig ner till Form och starta med ett tabataspinningpass. Kanske inte en lugn start precis ;-) Första, andra och tredje  20 sekunders intervallen, oj, då funderade kroppen vad det var frågan om... men sedan... på 5 intervallen spred sig en sådan här behaglig känsla i hela kroppen, en sådan här känsla som ger rys på kroppen, jag är där jag ska vara :-) Tänk att det kan kännas så fantastiskt skönt att träna, känna svetten rinna, hjärtat slå, vara i min egna bubbla.

Spinningen följdes av yoga. Sådana sköna kontraster. Det är spännande med yoga och meditation, tycker jag.

Det känns som om det har blivit en bra start på semestern :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar