lördag 21 juli 2012

Jag gör plankan på två bollar

För en och en halv vecka sedan fick jag, i samband med mitt PT-pass, som avslutande magövning göra plankan på 2 bollar. Det var då länge sedan sist och kroppen mindes inte riktigt ;-)  Men jag kan vara väldigt envis så till slut fick jag godkänt, även om sekunderna var lätträknade :-)

För länge sedan hade jag som en utmaning till mig själv att kunna göra plankan på 2 bollar.
Jag övade och övade, bollarna levde stundtals sitt egna liv, de rullade hit och dit :-) Men övning ger som bekant färdighet så efter ett tag så hade jag lärt mig. Men de färdigheter som man inte fortsätter med kan vara lätt att glömma bort.

Den senaste en och en halv veckan har jag vid några tillfällen övat mig igen och idag tänkte jag att "jag gör plankan på två bollar" innan jag ens hade plockat fram bollarna. Jag var liksom redan där :-) Inte "jag ska lära mig igen", "åh, vad bollarna far runt, det här går inte" eller "jag ska försöka"... Hur gör man förresten när man försöker?

Hur det gick? Betydligt bättre än för en och en halv vecka sedan även om sekundrarna fortfarande är lätträknade :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar