onsdag 25 juli 2012

Fokuserat, koncentrerat och skönt

Det känns skönt att starta morgonen med en flaska greens för att sedan ta en lätt jogg ner till Form. Idag möttes jag av en nytränad tjej och i gymmet var det redan flera som var i gång och klockan var strax efter 7. Jag uppskattar verkligen att kunna träna på morgonen!

Igår stod ben och armar på programmet och idag blev det fokus på rygg, mage och en liten tabata intervall som avslut :-) Nu under semestern känns det som jag fått bra flyt i min styrketräning, passen är fokuserade, koncentrerade och sköna, ja, det kan finnas olika definitioner på skönt ;-)

Jag tycker om att styrketräna! Bra träningsprogram är en viktig del i det hela, tror jag. Själv så har jag en tydlig plan när jag kommer till gymmet, jag vet vad jag ska köra men det hindrar mig inte från att kunna improvisera med en del övningar och maskiner/vikter. Jag märker att jag numera ofta kan tänka på vilka muskelgrupper jag vill komma åt snarare än själva maskinen...

Svettig och nöjd kommer jag hem, fyller på depåerna med soyayoghurt med färska hallon och kokta ägg, det smakar extra gott efter ett givande morgonpass, tycker jag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar