tisdag 10 juli 2012

Ledighet

Att fylla dagen med sådant som jag tycker om är skönt.
Att styra tiden precis som jag vill. Inga måsten eller borden.
Det sprider sig en behaglig känsla i kroppen. Precis som idag.
Först träning, min favoritträning :-)
Jag bjöds med på ett skönt och givande pass, kanske kommer det att göra mig påmind i morgon eller på torsdag också ;-)
Avnjöt en god lunch. En färgglad sallad utgjorde basen.
GI, LCHF och allt vad dom nu heter... själv har jag ett eget koncept ;-) NoN... det är ingen diet eller program däremot Näring och Njutning :-)

En del av dagen har tillbringats nere på kolonilotten.
I våras fanns tanken att lägga ner allt vad odling heter men jag är så glad för att jag bestämde mig att fortsätta. Naturligtvis är det gott med egna grönsaker som får växa helt naturligt men jag tycker också om allt det andra, att gräva och rensa. Doften av jord, stillheten, vinden i träden, fåglarna som kvittrar. För mig är det som en form av meditation när jag kryper omkring där med rensjärnen.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar