måndag 30 juli 2012

Välmående

Jag har tänkt och funderat en del kring/på "välmående",
 det är ju ingenting som man bara får eller har.
 Däremot går det att skapa, tänker jag. Oavsett vilka förutsättningarna är.
 Däremot inte sagt att det alltid är lätt,
 ibland kan jag/man uppleva att man måste "jobba mer" för att känna och uppleva "välmående".
Andra gånger kan det kännas som om man inte behöver göra någonting,
"välmåendekänslan" bara finns där. Oavsett så tror jag att det går att påverka och förändra. Välmåendekontot kan fyllas på på olika sätt vid olika tillfällen.

Själv fortsätter jag att njuta av semester ett tag till och ser samtidigt till att ta hand om mig.
 Idag har det varit lite utav en lyxdag med en hel del träning och en stunds njutbar vila :-)
Först skön morgonträning i gymmet - som jag tycker så mycket om. 
Efter en god lunch och lite annat pyssel så befann jag mig på Form igen, inte för att träna utan för att få en stunds avkopplande och skön massage.
Och nu ikväll har det blivit tabataspinning och yoga.

 Jag kände mig stark på spinningen.
 Och (lite) väck direkt efter yogan, vilket i sig inte är en ny upplevelse precis ;-)

På väg ut från Form så höll på att slänga handduken i papperskorgen istället för tvättkorgen, själv befann jag mig någon helt annanstans... men jag kvicknade till precis när jag var på väg att slänga ner den... så den hamnade på rätt ställe till slut ;-)

Kroppen och själen tackar för goda investeringar idag :-)
Just nu känner jag mig behagligt trött, lugn och avspänd i kroppen, det är en skön känsla <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar