lördag 21 juli 2012

Mera mat


Så här i semestertider är det perfekt tid att prova nya maträtter :-)
Tid finns till att experimentera och testa.
Själv tycker jag om den här sortens matlagning, när jag kan hålla på att fixa, i lugn och ro.
Känna kreativitet och inspiration.

Matlagning som jag däremot avskyr är de gånger när jag kommer hem från jobbet, trött,
vrålhungrig och önskar att middagen redan stod på bordet. När jag "måste" fixa något och det är bråttom.

Ingredienser: råris, kokosolja, spansk peppar, grönsaksbuljong, sötpotatisar, fetaost, färska örter
Källa: Sannas matbok - för den självläkande människan

Idag blev det ris- och sötpotatispilaff med fetaost.
Resultatet blev gott :-)
Till det en god fylld kycklingfilé och sallad.

Själv valde jag svart råris, tänkte att det skulle bli en fin färgkombination till sötpotatisen.
Något som jag inte tänkte på är att riset färgar av sig en aning när man kokar med potatisen, så potatisen blev lite mörkare i färgen.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar